29.8.2012

29.8.2012

השרשרת טוטאל-לוס

בעין בלתי מזויינת קשה לראות שהשרשרת מזויינת
כשרכב מתקלקל לוקחים אותו למוסך.
כשיש לכם תקלה באופניים לוקחים אותם לחנות אופניים.
אם תשאלו אותי, זה לא צירוף מקרים.

אני מתייחס לביקור בחנות האופניים כמו לתור אצל רופא שיניים: אירוע כואב שמשתדלים להימנע ממנו אך, ככל שדוחים את הביקור, כך גדל הסיכוי לפגיעה משמעותית בבריאות...

לכן סחבתי חוליה עקומה בשרשרת למעלה משבועיים אבל כשהגלגל הקדמי התחיל רומן אסור עם רפידת הבלם הימנית הגעתי למסקנה שחייבים לבקר את הדוקטור.

את הטיפולים שלי בחרתי לעשות בחנות שיש לה כמה יתרונות משמעותיים:
היא קרובה בצורה יוצאת דופן לבית שלי, מה שחשוב מאד כשאי אפשר לרכב על האופניים.
הבעלים עשה עלי רושם של אדם הגון שלא יבצע תיקונים או החלפות מיותרות.
ובעיקר: רוב הציוד אצלו יקר.

אתם וודאי חושבים שהתבלבלתי והשחלתי תלונה לרשימת היתרונות. אני הרי מחזיק בלוג שלם רק כדי להתלונן על עלות האחזקה של האופניים, למה לעזאזל שאעדיף חנות יקרה?!
אז לא, לא מדובר במזוכיזם או בניסיון לנפח את המונה בראש העמוד במהירות האפשרית. בחנות יקרה אני עשוי לשלם כמה שקלים יותר על כבל הבלם או נוזל האיטום לגלגל, אבל הסיכוי שאתפתה לרכוש באותה הזדמנות אביזר נוצץ ולא נחוץ יורד משמעותית.
"הי, הנה תיק אוכף הרבה יותר מוצלח מזה שיש לי! כמה הוא עולה?"
"כן, הוא מעולה - 230 ש"ח"
"אה, אולי בפעם הבאה..."

אם כך, בלית ברירה, ניקיתי היטב את האופניים (כי הדוקטור גוער בי אם הן מלוכלכות) ויצאתי לכיוון חנות האופניים.
חשבתי שאעזוב את החנות עם החלפת חולייה בשרשרת, כיוון חישורים במקרה הטוב והחלפת גלגל במקרה הרע. הדוקטור העיף מבט אחד בשרשרת ואמר עליה קדיש - מעבר לחוליה העקומה, היא הייתה חופשית למדי ומסתבר שזה לא בריא לגלגלי השיניים. לשמחתי הגלגל הקדמי אמנם היה מעט עקמומי, אך כיוון קל של הבלם אפשר לנו להמשיך את מערכת היחסים למרות מגרעותיו (ובליטותיו).

שרשרת חדשה עם חוליית שחרור מהיר: בלינג של רוכבי אופניים

באותה הזדמנות חידשתי את מלאי הג'יפה בגלגל האחורי והחלפתי את טבעת השחרור המהיר של המושב. לחצו לכם פעם על הידית ההידראולית של כסא משרדי בלי ששמתם לב? מצחיק, נכון? עכשיו דמיינו את המתיחה המשעשעת הזו בעיצומה של ירידה מדורדרת. מבטיח לכם שזה פחות מצחיק, טוב, תלוי מאיזו נקודת מבט.
בכל מקרה החלטתי שהגיע הזמן לשים סוף לשעשוע.

חוליית שחרור מהיר שחוקה. חשבתי לאלתר לזה תיקון ואז חשבתי שאני אידיוט

בסופו של דבר אני חושב שיצאתי בזול, אם כי אני בטוח שעוד נשמע מהגלגל הקדמי...

הנזק?
שרשרת חדשה -  80 ש"ח
שחרור מהיר לכיסא - 55 ש"ח
מנה גדושה של ג'יפה - 30 ש"ח
comments powered by Disqus