20.8.2012

20.8.2012

מכת שמש לא עולה כסף

"נסעת עד אופקים כדי לרכב 10 ק"מ?", היה המשפט שהדהד בראשי בזמן שתכננתי את המסלול של הבוקר. כבר רכבתי לא פעם מבאר-שבע לגילת, סיפור של 40 ק"מ פלוס-מינוס, וגם סינגל אופקים לא זר לי. אז למה באמת לא לשלב בין השניים?
שותף לפשע נמצא במהירות מפתיעה, וכך טיפסתי לאוכף עם עלות השחר, ויצאתי לדרך של 50 ק"מ לכל הפחות.

Maxxis LUST? כלבה במטוטא!
אני רוכב על גלגלי שיניים...
הדרך לשם עברה ללא הפתעות מיוחדות והגענו לסינגל רעננים מספיק בכדי להנות ממנו כראוי. אחרי טבילה קלה במימיו הלא-בדיוק-צלולים של נחל פטיש מצאנו את עצמנו בסוף הסינגל ובפאתי העיר אופקים.
כאן נותר לנו להחליט אם לחזור על עקבותינו ולשוב לעיר לאורכו של כביש 25, או לנסות את מזלנו ולחזור דרך חצרים ונחל באר-שבע.

מבט חטוף בשעון היה צריך לגרום לנו לקפל את הזנב ולחזור מיד בדרך המהירה והמוכרת אך משום מה החלטנו ש-9:00 בבוקר באמצע אוגוסט זה זמן נפלא לחפש שבילים חדשים בלב המדבר. כנראה שכבר בשלב זה סבלנו ממכת שמש קלה...

אחרי חצי שעה התחלנו להבין שאנחנו בבעיה. השמש קופחת, האופניים חורקים בכל תנועה וריח קל של טיגון עולה מהרוכבים עליהם. אני מתחיל למשוך דרום מזרחה - מחפש את המסלול הקצר ביותר בחזרה לעיר. השותף למסע מזהיר אותי:
"תיצמד לעצים מימין, משמאל יש שטח אש"
"נו, שטויות, ממילא אף פעם לא עושים שם כלום"
"יום שני היום, לך תדע..."
"טוב, שיהיה"

ואז התחילו היריות.
מבט חטוף מסביב גילה ג'יפ על גבעה מרוחקת לפחות 2 ק"מ מאיתנו. למיטב זכרוני זה היה טווח בטיחות מספיק ל-M-16, נצמדנו לעצים בתקווה שאף אחד לא החליט להביא לאימון רובה גדול יותר.

אויב סורי מחופר - 15 מטר לפנים
כמה ק"מ מאוחר יותר, חזרנו לראות סימני ציוויליזציה: שבילים מסומנים, ספסלי פיקניק ופינות ישיבה מוצלות. בשלב זה הוטרדתי מעט מכך שטרם נתקלתי בסימון ברור המפריד בין חניית המטיילים לבין שטח האש, אך הוטרדתי הרבה יותר מכמות המים שנותרה במנשא וממכת החום הצפויה לנו בהמשך.

שארית הדרך לא הייתה מעניינת במיוחד, למעט אוח ענק שעט עלינו עת חלפנו ליד העץ עליו נמנם. אחרי פיסטונים לכאן ולכאן התחברנו לכביש הגישה של חצרים ומשם המשכנו עד לעיר.

כמו גשר על פני חול ואבנים

בסופו של יום המסלול היה מוצלח במיוחד, אם כי מוטב היה לצאת לדרך מוקדם יותר ולתכנן את הדרך חזרה יותר בקפידה. אופציה אפשרית היא לחתוך חזרה לכיוון כביש 25 בנק' המסומת ב-29 במפה - דרך שביל הגישה למאגרי המים. תוכנת הGPS החליטה להתעלם מכל המקטע של סינגל אופקים ולקראת סוף המסלול סוללת הטלפון החליטה להתייאש - כך שהמסלול המסומן כאן חלקי בלבד, סה"כ רכיבה כ-60 ק"מ.

חדי העין יבחינו בסינגל ברמודה בין ק"מ 20 ל-21
הנזק?
חיני-חינם!
comments powered by Disqus